CASE STUDIES

Klient: Clean my couch

Branża: Usługi Prania Kanap

Target goal: Stabilizacja dziennej liczby leadów na poziomie 20-30 klientów oraz obniżenie CPA

Firma Clean My Couch zajmuje się jak sama nazwa mówi praniem mebli,
głównie kanap i foteli. Jest to świetnie zarządzana i w pełni
zautomatyzowana firma działająca na terenie całej Holandii.

Wyzwanie Klienta:

Klient przed rozpoczęciem współpracy przez długi czas samemu ustawiał reklamy i główną jego bolączką był brak stabilizacji ilości pozyskiwanych leadów. Jednego dnia zdarzało się pozyskać 20 leadów, a następnego tylko 3 co powodowało problemy w zarządzaniu pracownikami pracującymi na modelu prowizyjnym od ilości wykonanych zleceń.

Cel:

Stabilizacja pozyskiwania od 15 do 30 leadów dziennie przy zmniejszeniu CPA, które od kilku miesięcy przebijało próg rentowności biznesu klienta. Budżet miesięczny mieliśmy określony na poziomie do 20 000 Euro.

Nasze działania

01

Brief

W pierwszym etapie współpracy przesłaliśmy do klienta listę pytań, które pomogły nam przygotować się do warsztatu strategicznego.

02

Warsztat strategiczny

Podczas spotkania online, szczegółowo omówiliśmy i rozszerzyliśmy wszystkie pytania z briefu oraz przedyskutowaliśmy działania konkurencji o których wiedział klient. Ważnym punktem rozmów było opisanie przez klienta jego samodzielnych działań w Google Adsach, które na początku przynosiły bardzo dobre rezultaty, ale wraz ze wzrostem konkurencji przestały przynosić zadowalające wyniki i wymusiły na kliencie poszukiwania agencji, która profesjonalnie zoptymalizuje reklamy Google Ads.

03

Analiza konkurencji

Reklamy na rynku klienta stały się bardzo konkurencyjne w dużej mierze przez ekspertów, którzy chcieli działać na własną rękę i odchodząc od większych firm zaczynali reklamować się w Google samemu. Dzięki skali Clean My Couch mieliśmy znaczną przewagę w ilości danych, których analiza dawała nam wiele możliwości optymalizacji. Natomiast do analizy działań większych konkurentów standardowo wykorzystaliśmy narzędzie Semrush.

04

Audyt konta

Do tej pory większość ustawień na koncie była przygotowana pod kliknięcia, a nie konwersje co przy niskich cpc i małej konkurencji się sprawdzało. Natomiast wraz ze wzrostem konkurencji przestało przynosić rezultaty. Najważniejsze 2 korekty, które wprowadziliśmy to poprawa ustawień konwersji w GTM’ie, np. poprzez dołożenie strony z podziękowaniem oraz zmiana struktury kampanii i grup reklam.

05

Strategia

Dzięki poznaniu persony i protopersony podczas warsztatu strategicznego oraz zdefiniowaniu konkretnych wartości jakie Clean My Couch zapewnia swoim klientom, a co za tym idzie wyróżnia się na rynku, zdecydowaliśmy się na tej bazie podzielić kampanie. Niektóre z podziałów jakie wykorzystaliśmy to np. miasta, języki czy płeć - pozwoliły nam one dopasować przekaz z wykorzystaniem USP klienta. Naszym dalszym celem była optymalizacja kampanii w wyszukiwarce oraz testowanie dodatkowych rozwiązań takich jak remarketing w display’u czy kampanie performance max.

06

Optymalizacja

Zgodnie ze strategią testowaliśmy nasze hipotezy i grupy reklam. Główną rolę odegrały tutaj duże ilości danych, dzięki którym mogliśmy wykluczać lokalizacji i słowa kluczowe przepalające budżet, ale nie przynoszące realnych rezultatów. Dodatkowym działaniem jakie przeprowadziliśmy była instalacja narzędzia hot jar na landing page’u klienta i śledzenie jak użytkownicy przeglądają stronę. Pozwoliło nam to na przekazanie sugestii zmian na stronie docelowej, które w znacznym stopniu przyczyniły się do poprawy współczynnika konwersji.

Hej, jak możemy pomóc Twojej firmie?

Przykładowa grupa odbiorców: Docieramy do użytkowników, których zainteresował nasz przekaz z poprzedniego etapu lejka, dzięki czemu wiemy, że te osoby faktycznie mogą skorzystać z naszej oferty. Wykluczamy osoby, które już dokonały zakupu lub skorzystały z naszej usługi.

Cel: Zainteresowanie naszą ofertą i pokazanie jej przewag nad konkurencją