CASE STUDIES

Klient: Como Home

Branża: Lampy i oświetlenie

Target goal: Zwiększenie przychodów o minimum 200% w ciągu roku

Firma zajmująca się produkcją oraz sprzedażą lamp i oświetlenia,
działająca na rynku od 2018 roku. Como home skupia się głównie na
sprzedaży internetowej, ale posiada również swój showroom na
Warszawskiej Pradze. Najważniejszymi produktami w ofercie sklepu są
ceramiczne i marmurowe lampy stołowe oraz lampy wiszące, natomiast
dostępne są również lampy ścienne i stojące.

Wyzwanie Klienta:

Po bardzo dobrym okresie pandemicznym, gdy klienci globalnie przenieśli się z zakupów stacjonarnych do internetu sprzedaż zaczęła siadać, a 2 poprzednie agencje nie były w stanie poradzić sobie z problemem. Klientowi zależało na zachowaniu minimum 200% wzrostu sprzedaży rok do roku, aby dalej płynnie rozwijać biznes

Cel:

Głównym celem naszego klienta był powrót na ścieżkę rozwojową biznesu i minimalny wzrost sprzedaży o 200%, z maksymalnym wzrostem kosztu za konwersje o 10% za pomocą kampanii w Google Ads.

Nasze działania

01

Warsztat strategiczny

Współpracę jak zawsze rozpoczęliśmy zgodnie z naszym autorskim procesem od przeprowadzenia warsztatu online, na którym przedyskutowaliśmy z klientem wszystkie etapy współpracy, cele jakie klient oczekuje, że spełnimy. Uzyskaliśmy informacje co w przeszłości działało, a co nie za bardzo oraz poznaliśmy dotychczasowe spojrzenie na konkurencje.

02

Analiza konkurencji

Oprócz informacji otrzymanych od klienta dotyczących konkurencji, przeprowadziliśmy również własną analizę działań konkurencyjnych sklepów oraz dystrybutorów, aby mieć spojrzenie również z innej perspektywy niż dotychczasowa. Ważnym etapem był monitoring cen, który pozwolił nam przekazać klientowi informację o konieczności uzgodnienia cen jego produktów u redystrybutorów, którzy zaniżyli ceny mimo wcześniejszych ustaleń o minimalnej cenie. Głównymi narzędziami jakich używaliśmy na tym etapie był SEMrush oraz ręczne działania.

03

Audyt konta

Struktura konta na pierwszy rzut oka nie wyglądała źle, konwersje sprzedażowe były prawidłowo ustawione, natomiast mimo wszystko znaleźliśmy kilka błędów i możliwości poprawy. Jednym z problemów jakie napotkaliśmy były kanibalizujące się kampanie Performance Max, brak osobnej kampanii na bestsellery czy brak kampanii dynamicznych w wyszukiwarce.

04

Automatyzacja marketingu

Szukając dodatkowych rozwiązań pozwalających nam na zwiększenie konwersji i poprawienie ROASu, zaproponowaliśmy klientowi dodatkowe wdrożenie automatyzacji marketingu. Po uzyskaniu zgody, posegmentowaliśmy klientów w grupy bazujące na ich zaangażowaniu na stronie co pozwoliło nam uratować znaczną część koszyków i co za tym idzie zwiększyć przychody.

05

Optymalizacja

Dzięki wdrożeniu poprawnej struktury konta oraz dodatkowym mikro-konwersjom daliśmy algorytmom więcej danych i usunęliśmy element kanlibalizacji grup reklam. Dane o mikro-konwersjach pozwoliły nam na bieżąco wykluczać odbiorców, którzy nie konwertują, a przepalają budżet klienta. W pierwszy miesiącach skupiliśmy się na wyśrubowaniu wyników w czym pomocna również była wdrożona wcześniej automatyzacja marketingu, a dopiero gdy osiągnęliśmy sufit zaczęliśmy dbać o budowę pełnego lejka marketingowego. Naszym zdaniem w początkowych etapach optymalizacji e-commerców nie ma sensu budowanie złożonych lejków, ponieważ nie przynosi to zamierzonych rezultatów, lepiej skupić się na klientach, którzy już teraz szukają produktów oferowanych przez naszego klienta.

06

Raportowanie

Przy współpracy w Google Adsach działamy zawsze w tygodniowych sprintach i dokładnie w taki sposób zaprojektowaliśmy raporty w Looker Studio, wysyłane do Como Home. Co tydzień wysyłane było podsumowanie pokazujące najważniejsze KPI, aby klient na bieżąco mógł sprawdzać nasze działania bez konieczności grzebania na koncie Google Ads. Natomiast na koniec każdego miesiąca przeprowadzaliśmy rozmowę z klientem oraz zaprojektowaliśmy wysłanie pełnego 9 stronnicowego raportu.

07

Wykorzsytane narzędzia

a. Google Ads
b. Google Analytics 4
c. Edytor Google Ads
d. SEMrush
e. Idosell Marketing Automation

Zobacz efekty współpracy

Wyniki

W przeciągu roku współpracy nie tylko osiągnęliśmy cele postawione nam przez klienta podczas warsztatu strategicznego, ale udało nam się je znacznie przekroczyć. Dodatkowo wprowadziliśmy też automatyzację marketingu, bez której w dzisiejszych czasach nie widzimy możliwości skutecznego funkcjonowania sklepów internetowych. Obecnie skupiamy się na dalszym wzroście na rynku Polskim oraz przyglądamy się wraz z klientem możliwością wejścia na rynek zagraniczny.

Szukając dodatkowych rozwiązań pozwalających nam na zwiększenie
konwersji i poprawienie ROASu, zaproponowaliśmy klientowi
dodatkowe wdrożenie automatyzacji marketingu.
Posegmentowaliśmy klientów w grupy bazujące na ich
zaangażowaniu na stronie co pozwoliło nam uratować znaczną część
koszyków i co za tym idzie zwiększyć przychody sklepu
internetowego

Opinia klienta

Hej, jak możemy pomóc Twojej firmie?

Przykładowa grupa odbiorców: Docieramy do użytkowników, których zainteresował nasz przekaz z poprzedniego etapu lejka, dzięki czemu wiemy, że te osoby faktycznie mogą skorzystać z naszej oferty. Wykluczamy osoby, które już dokonały zakupu lub skorzystały z naszej usługi.

Cel: Zainteresowanie naszą ofertą i pokazanie jej przewag nad konkurencją