CASE STUDIES

Klient: Sterna Polska

Branża: Sprzęty gospodarstwa domowego

Target goal: Zwiększenie świadomości marki HIZERO w Polsce

Sterna Polska to firma specjalizująca się w dystrybucji innowacyjnego mopa bionicznego HIZERO na polskim rynku. HIZERO to nowoczesne urządzenie, które łączy w sobie funkcje zamiatająco, myjące, zapewniając efektywne i ekologiczne sprzątanie. Sterna Polska jest autoryzowanym partnerem HIZERO i działa na rynku od kilku lat.

Wyzwanie Klienta:

Największym wyzwaniem naszego klienta był brak świadomości zrozumienia urządzenia oraz jego funkcji, nie tylko przez potencjalnych klientów, ale osoby już będące w posiadaniu urządzenia. Brak zgłębienia wiedzy na ten poprzez instrukcje obsługi powodował liczne nieporozumienia i zgłoszenia reklamacyjne. Klienci nie są też świadomi, że firma pomimo dystrybucji sprzętu z innego kraju ma swoje fizyczne biuro w Polsce. Wprowadzenie nowego modelu HIZERO pod koniec 2022 roku.

Cel:

Sterna Polska postawiła sobie za cel zwiększenie świadomości marki HIZERO w Polsce, zwiększenie liczby klientów detalicznych oraz przedstawicieli. Kluczowym wyzwaniem było również edukowanie konsumentów na temat zalet, funkcji i porawnego użytkowania HIZERO.

Nasze działania

01

Audyt social media

Nasza firma rozpoczęła od dokładnego audytu istniejących profili na Instagramie i Facebooku Sterna Polska. Przeanalizowano obecne treści, poziom zaangażowania i konkurencję.

02

Strategia treści

Na podstawie wyników audytu opracowano spersonalizowaną strategię treści. Określono kluczowe tematy, takie jak ekologiczność urządzenia, zaawansowana technologia HIZERO oraz praktyczne porady dotyczące korzystania ze sprzętu i jego obsługi. Postanowiliśmy też skupić się na pokazaniu kulisów pracy marki Sterna Polska.

03

Tworzenie treści o wysokiej jakości

Regularnie tworzyliśmy różnorodne treści, w tym zdjęcia, filmy demonstracyjne, recenzje klientów oraz wpisy dotyczące urządzenia. Treści były dostosowane do preferencji odbiorców na Instagramie i Facebooku, tak aby przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych klientów.

04

Sesje zdjęciowe

Naszą sugestią, którą za zgodą klienta wprowadziliśmy były regularne sesje zdjęciowe wyglądające naturalnie. Wcześniej na profilu pojawiały się jedynie posty graficzne oraz zdjęcia od producenta, które były mocno edytowane. Zależało nam na naturalności przedstawianych postów.

05

Planowanie harmonogramu publikacji

Opracowaliśmy harmonogram uwzględniający optymalne dni oraz godziny publikacji, co miało na celu zwiększenie widoczności postów i zaangażowanie społeczności. Treści tworzone były z miesięcznym wyprzedzeniem, tak aby wszystko było odpowiednio zaplanowane. W razie promocji, lub zmian w postach, byliśmy na tyle elastyczni, aby szybko przygotować nowe materiały.

06

Interakcja z użytkownikami

Nasza firma monitorowała komentarze, oraz wiadomości potencjalnych klientów i przedstawicieli, jednak w przypadku firmy Sterna Polska zdecydowali się, że to ich specjaliści od sprzętu będą odpowiadać na zapytania związane z HIZERO.

07

Reklamy

W przypadku tego klienta, nie zdecydował się on na płatne reklamy. Bazując jedynie na zasięgach organicznych staraliśmy się zapewnić optymalnie wysoki przyrost obserwujących jak i zaangażowanych kont. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców postawiliśmy na filmy udostępniane w postaci rolki.

08

Współpraca z influencerami

W czasie trwania naszej współpracy przeprowadziliśmy dwie współprace z influencerami. Pierwsza z nich była na zasadzie barteru, druga płatna. Oprócz postów na Instagramie z oznaczeniem marki, zostały przygotowane rolki oraz wspomnienie o HIZERO w filmie video na platformie YouTube. Współprace nie były nastawione na wzrost sprzedaży, a zwiększenie świadomości i prestiżu marki.

09

Kampania zimowa

W grudniu 2022 roku przeprowadziliśmy kampanię świąteczną przedstawiającą nowy model HIZERO. W związku z nią została wykonana tematyczna, rodzinna sesja zdjęciowa, aby sprzedaż nowego bionicznego mopa już od dnia premiery była bardzo wysoka.

Zobacz efekty współpracy

Wyniki

Dzięki naszej współpracy, firma Sterna Polska wzmocniła swoją markę online, przyciągnęła nowych klientów oraz przedstawicieli  i przyczyniła się do zwiększenia świadomości dotyczącej użytkowania sprzętu HIZERO, oraz jego jakości. Współpraca ta przyczyniła się do dalszego rozwoju dystrybucji HIZERO w Polsce i edukacji w kwestii ekologicznego sprzątania.

W porównaniu z Lipcem 2022 kiedy na Instagramie Sterna Polska było 2350 obserwujących obecnie ta liczba przekracza 4100 i stale, równomiernie rośnie. Odnotowany wzrost to 42%. Wszystkie obserwacje zostały pozyskane organicznie, nie wykorzystując przy tym dodatkowych, płatnych reklam. W przypadku Facebooka było to 7900 obserwujących do obecnych 10 000.

Oprócz liczby obserwujących zwiększyło się też zaangażowanie odbiorców pod postami. Coraz więcej osób czynnie uczestniczy w aktywności na profilu i wymienia się spostrzeżeniami i informacjami nie tylko z firmą, ale też między sobą, tworząc społeczność.

Dystrybutor zanotował znaczący wzrost sprzedaży urządzenia HIZERO, zarówno starszego modelu, jak i nowego po jego premierze, oraz zwiększenie liczby przedstawicieli i chętnych osób do współpracy z marką Sterna Polska.

Zwiększyła się świadomość odbiorców w kwestii urządzenia. Coraz więcej klientów wie jak poprawnie obsługiwać HIZERO, a do firmy zgłaszają się nowe osoby, chętne aby zostać przedstawicielem marki. Dzięki publikacjom związanym bezpośrednio z pracownikami Sterna Polska oraz ich biurem, wiele osób dowiedziało się, że jest to firma mająca siedzibę w naszym kraju, a drobne usterki sprzętu naprawiane są przez polskich specjalistów.

Opinia klienta

Hej, jak możemy pomóc Twojej firmie?

Przykładowa grupa odbiorców: Docieramy do użytkowników, których zainteresował nasz przekaz z poprzedniego etapu lejka, dzięki czemu wiemy, że te osoby faktycznie mogą skorzystać z naszej oferty. Wykluczamy osoby, które już dokonały zakupu lub skorzystały z naszej usługi.

Cel: Zainteresowanie naszą ofertą i pokazanie jej przewag nad konkurencją